Wiele instytucyj w (ciągu|przeciągu} roku deleguje swoich pracowników. Bardzo często są to wyjazdy w celu załatwienia istotnych spraw biznesowych, spotkań z klientem, negocjacji lub innych ważnych spraw. Jeżeli sam wyjazd służbowy jest tylko kilku dniowy nie stanowi on kłopotu dla pracodawcy. Jeżeli jednak potrzebujemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy mieć pojecie na temat wszystkich obowiązujących nas przepisów. Wszystkie przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale także warunków ubezpieczenia, płatności za dokonaną pracę, urlopu i innych znaczących kwestii wytycza nam prawo europejskie jak i sama Unia do jakiej Polska przynależy. Zatem by delegować swoich pracowników na dłuższy czas należy znać wszystkie ważne przepisy które nas wiążą. By dowiedzieć się wszystkich koniecznych wiadomości warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka imp. Mają one na celu uzmysłowienie i edukowanie pracodawców co powinno się wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.